Jak vybrat servis
Telefony a počítače už jsou dávno věci denní potřeby. Někdy stačí chvilka nepozornosti, špatný pohyb rukou a je to. Z displeje jsou během okamžiku skleněné puzzle. Stalo se to asi každému z nás, možná právě proto čtete tento článek. Servisů, které opravují zařízení Apple je celá řada, ale není servis jako servis. V tomto článku se zaměříme na rozdíly mezi jednotlivými typy servisů.
Autorizované servisy
- Pokud je zařízení v záruce a projde autorizovaným servisem, záruka pokračuje.
- Autorizované servisy provádí opravy podle postupů předepsaných Applem. Kdekoliv na světě máte tedy jistotu kvalitní opravy (pokud ji autorizovaný servis může provést).
- Většina autorizovaných servisů neprovádí opravy na počkání.
- Mimo výměnu displeje, baterie a dalších (podle modelu zařízení) řeší autorizovaný servis všechny ostatní závady pouze nákladnou výměnou zařízení za nový kus (Exchange program).
- Opravy jsou zde ve většině případů výrazně nákladnější. Například výměnu sluchátka u iPhone X řeší autorizovaný servis výměnou celého displeje (cca 8000 Kč). Pozáruční servis může vyměnit samotné sluchátko a oprava je tak mnohem levnější a rychlejší.
- Některá zařízení (iPad, Apple Watch a další) jsou brána jako “neopravitelná” (nerozebíratelná) a jediná možnost opravy je pouze již zmiňovaný Exchange program.
- Pro příjem do autorizovaného servisu musí být zařízení vždy odhlášeno ze služby “Najít” a dost často dojde při opravě ke smazání dat.
Upozornění: Proto je důležité pravidelně zálohovat. Více informací v článku ZDE.
- Pokud je zařízení po kontaktu s kapalinou nebo mechanicky poškozené tak, že neplní vstupní podmínky Apple, jediným řešením je opět pouze Exchange program.
Pozáruční servisy
- Po opravě v pozáručním servisu hrozí ztráta původní záruky. (Servis však poskytuje záruku na opravený díl.)
- Mezi pozáručními servisy jsou velké rozdíly v kvalitě servisu a přístupu k zákazníkům. Pokud se tedy rozhodnete pro pozáruční servis, je dobré prověřit si jeho recenze a dát na celkový dojem (webové stránky, prodejna, přístup ke klientům, atd.).
- V některých neautorizovaných servisech je možné provést některé úkony i na počkání. Třeba výměna displeje či baterie tak zabere třeba jen 30 minut.
- Pozáruční servis může provádět opravy, na které má dostatečné vybavení a odborně proškolený personál. Není tedy problém opravovat vady základních desek, nebo již zmiňovaná “neopravitelná” zařízení. Je škoda vyhazovat plně funkční iPad jen proto, že baterie už není v dobré kondici. Stačí ji vyměnit.
- Narozdíl od Autorizovaných opraven se pozáruční servisy nemusí řídit servisní politikou Apple. Díky tomu lze řešit opravy individuálně, a není tak například problém opravovat ani zařízení po kontaktu s kapalinou.
Další možností je samozřejmě oprava svépomocí. To ale rozhodně není pro každého. Než se rozhodnete zařízení servisovat doma, informujte se dopředu o správných technických postupech a nutném vybavení. Pokud si nejste jisti, neváhejte nás kontaktovat na naší zákaznické lince +420 733 418 418.